
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy MEB-LAB, dostępny pod adresem internetowym meb-lab.pl ,
prowadzony jest przez Aleksandrę Sobkowicz prowadzącego działalność
gospodarczą pod firmą MEB-LAB ALEKSANDRA SOBKOWICZ, wpisaną do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej
przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6842659493, REGON 388040154.
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do
Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu
internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na
odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
1. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach
Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą
MEB-LAB ALEKSANDRA SOBKOWICZ, wpisaną do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra
właściwego ds. gospodarki, NIP 6842659493, REGON 388040154.
3. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną,
wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem
internetowym meb-lab.pl.
6. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach
zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez
jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub
większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy
włącznie.
7. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
8. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu
lub Produktów ze Sprzedawcą.
9. Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta
oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
10. Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie
Konta.
11. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie
umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do
Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i
płatności.
12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez
Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych
Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
13. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem
Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
14. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między
Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę
Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie
usług i umowę o dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: ul. Chopina 75C, 38-400 Krosno
2. Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@meb-lab.pl
3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 799 851 242
4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 21 1160 2202 0000 0004 8535 4573
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów
telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8.00-18.00
w dni robocze.
§ 4
Wymagania techniczne
1. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania
zamówień na Produkty, niezbędne są:
a.urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu
Chrome/Mozilla/MS Edge,
b.aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c.włączona obsługa plików cookies
§ 5
Informacje ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu
spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub
niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego wyłączenia sklepu bez
wcześniejszego uprzedzenia, w szczególności w obliczu awarii lub w celu dokonania
zmian w Sklepie internetowym.
3. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie
zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe
jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez
podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację
Zamówienia bez zakładania Konta.
4. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto, a
Sprzedawca jest podatnikiem VAT.
5. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za
Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi
pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania
Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
6. W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas
nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie
płatności za okres rozliczeniowy.
7. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na
wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o
sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport,
dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w
opisie Produktu.
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne
jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres mailowy, adres
zamieszkania (ulica, nr domu, nr mieszkania, kod pocztowy, miejscowość).
2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych
w Formularzu rejestracji.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z
tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania
do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub
pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk
„Do koszyka” (lub równoznaczny)
3. Przejść do koszyka (ikona koszyka lub przycisk „do kasy”), wskazać formy
dostawy i płatności i kliknąć przycisk “Zamawiam”
4. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz
zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który
ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia
Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego
Produktu:
a. Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa,
b. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
c. Przesyłka do paczkomatu
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
b. Płatności elektroniczne
c. Płatność kartą płatniczą.
3. Szczegółowe informacje na temat metod i terminów dostawy oraz akceptowalnych
metod płatności znajdują się za stronach Sklepu i mogą różnić się w zależności od
wybranego produktu.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany metod dostawy oraz płatności w
każdym czasie bez podania przyczyny.
5. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
6. „Dostępne formy płatności:
Karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro”
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po
uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w
Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie
oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania
Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez
Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania
Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej
oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji
oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta
powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
3. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych
albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w
terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym
razie zamówienie zostanie anulowane.
4. Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie
(z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta
podczas składania Zamówienia.
5. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem
dostawy jest najdłuższy podany termin.
a. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma
możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia
wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący
sposób: w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności
elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego
Sprzedawcy.
7. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru,
terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
8. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w
następujący sposób:w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności
przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku
bankowego Sprzedawcy.
9. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
10. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi
inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi
pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce
„Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili
wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania
jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu
Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane
osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy
ostatniej rzeczy, partii lub części.
4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o
odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy
wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą
elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy
biuro@meb-lab.pl.
6. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną,
Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta
adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
7. Skutki odstąpienia od Umowy:
a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za
niezawartą.
b. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w
tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności,
jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z
żadnymi kosztami.
d. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
e. Ponieważ Sprzedający może realizować wysyłki z różnych magazynów, w tym za
pośrednictwem współpracujących hurtowni, przed odesłaniem Produktu Konsument
powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą w celu ustalenia adresu do
wysyłki zwrotnej Produktu. Brak ustalenia adresu do wysyłki zwrotnej może
skutkować naliczeniem dodatkowych opłat przez Sprzedawcę.
f. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu
Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym
trybie odesłany pocztą.
g. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z
korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Produktu.
8. W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany
w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu,
będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
9. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb,
b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu,
c. w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia,
d. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
e. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od Umowy,
f. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
§ 11
Reklamacja i gwarancja
1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Konsumentowi rzecz wolną od wad
fizycznych lub prawnych.
2. Sprzedawca odpowiada za wadę nowego towaru w przypadku jej stwierdzenia
przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Konsumentowi.
3. W zakresie terminów i uprawnień Konsumenta i Sprzedawcy zastosowanie mają
przepisy dotyczące rękojmi (art. 556 - art. 576 k.c.).
4. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli
Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia Umowy sprzedaży.
5. Konsument nie może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy w ramach
rękojmi, jeżeli wada jest nieistotna.
6. Nie stanowią podstawy reklamacji niewielkie różnice w zewnętrznym wyglądzie
Towaru wydawanego Konsumentowi w zestawieniu z wyglądem Towaru (także tego
samego rodzaju, marki i modelu) prezentowanym w formie graficznej w Sklepie
internetowym, które mogą wynikać z innych ustawień monitora Konsumenta,
warunków oświetlenia itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do
dokonywania zakupów.
7. Zawiadomienie o wadliwości Towaru powinno zawierać: imię i nazwisko
Konsumenta, rodzaj dostrzeżonej niezgodności wraz opisem na czym ona polega, w
miarę możliwości zdjęcie reklamowanego Towaru oraz zgłoszenie odpowiedniego
żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową. Zawiadomienia należy
dokonać poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres biuro@meb-lab.pl lub
pisemnie na adres Sprzedawcy.
8. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt
Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres wskazany przez Sprzedawcę.
9. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Konsumenta niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez
Konsumenta adres e-mail lub w inny podany przez Konsumenta sposób.
10. Po rozpatrzeniu reklamacji (zarówno pozytywnej jak i negatywnej), Sprzedawca
odsyła na własny koszt Towar bezpośrednio do Konsumenta. Jeżeli Towar nie
zostanie przez Konsumenta odebrany i zostanie zwrócony Sprzedawcy,
Sprzedawca kontaktuje się z Konsumentem telefonicznie lub na podany w zgłoszeniu
reklamacyjnym adres e-mail, informując go o możliwości ponownego przesłania na
koszt Konsumenta. Konsument ma 30 dni na odbiór zwróconego Towaru lub złożenie
oświadczenia o ponownej wysyłce. Po przekroczeniu tego terminu zwrócony Towar
zostaje przesłany do placówki logistycznej Sprzedawcy, który jest uprawniony do
obciążenia kosztami magazynowania Konsumenta, a w przypadku braku przestrzeni
magazynowej do utylizacji Towaru na koszt i ryzyko Konsumenta. W przypadku
utylizacji Sprzedający zwraca Konsumentowi cenę zakupu potrącając koszt
magazynowania i utylizacji.
11. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a
także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączy
też kartę gwarancyjną do sprzedanego Produktu.
12. Odstąpienie od umowy przez Przedsiębiorcę jest możliwe jedynie w sytuacji
kiedy wada Towaru jest istotna i pozbawia Towar jego funkcjonalności.
Przedsiębiorca ma obowiązek zbadać Towar niezwłocznie po jego otrzymaniu.
13. W stosunku do Przedsiębiorców odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady
określone w art. 556 – art. 576 k.c. przysługuje jedynie w sytuacji gdy Przedsiębiorca
zbadał Towar niezwłocznie po jego otrzymaniu.
14. Z chwilą wydania Towarów będących przedmiotem Umowy sprzedaży
przewoźnikowi, na Przedsiębiorcę przechodzą korzyści i ciężary związane z
Produktami oraz niebezpieczeństwo ich przypadkowej utraty lub uszkodzenia.
15. Przedsiębiorca ma obowiązek poinformować Sprzedawcę o chęci odstąpienia od
Umowy sprzedaży lub skorzystania z prawa rękojmi niezwłocznie, nie później niż 7
dni od dnia otrzymania Towaru.
16. Termin ustosunkowania się do reklamacji złożonej przez Przedsiębiorcę wynosi
21 dni.
§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz
zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.g
ov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
4. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji
Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między
Konsumentem a Sprzedawcą.
5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu
między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań
statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem
Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu
internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi
na to zgodę - także w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być: W
przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy
przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane
osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu
przesyłki na zlecenie Administratora.
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności
elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe
Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie
internetowym.
b. Współpracujące hurtownie, w szczególności realizujące wysyłkę w ramach
współpracy ze Sprzedawcą w modelu dropshipping.
c. Podmioty księgowe świadczące usługi dla Sprzedawcy
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych
w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży
skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
6. Przekazywane i zbierane przez Sklep internetowy dane osobowe są chronione
protokołem SSL.
§ 14
Prawa autorskie
1. Przedstawione w Sklepie internetowym logotypy, grafiki, treści oraz opisy towarów
są własnością Sprzedawcy i bez jego zgody nie mogą być kopiowane, modyfikowane
ani rozpowszechniane.
§ 15
Opinie o sklepie internetowym
1.1. Klient sklepu internetowego meb-lab.pl ma możliwość dobrowolnego i
nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej dokonanych w nim zakupów.
Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego
produktu.
1.2. Sprzedawca po dokonanych zakupach w sklepie internetowym wysyła do Klienta
wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii
oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online
umożliwia udzielenie odpowiedzi na
pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot.
opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W
razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszej wiadomości email
Sprzedawca ponawia jednokrotnie wysyłkę
wiadomości po siedmiu dniach od wysłania pierwszej wiadomości.
1.3. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w
Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
1.4. Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie
Internetowym i są dostępne dla wszystkich
odwiedzających Sklep Internetowy.
1.5. Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań
bezprawnych, w szczególności do działań
stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań
naruszających dobra osobiste, prawa własności
intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
1.6. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w
Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest
zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem
opinii nie może być także sam
Sprzedawcy ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
1.7. Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
§ 16
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z
ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i
dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień
niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co
najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach
konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej
platformy internetowej ODR dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.